Vanliga frågor

Beställning / Betalning

Hur lång tid tar det innan jag får orderbekräftelse?

När du beställer via webbplatsen kommer du att få en orderbekräftelse via e-post. I vanliga fall bör du ha fått en orderbekräftelse i inkorgen inom 10-15 min efter din beställning. 

Om du inte hittar orderbekräftelsen i din inkorg, kontrollera din skräppost eftersom email ibland hamnar där. Annars är du välkommen att kontakta oss genom att skicka ett email till info@veloni.se så hjälper vi dig.

Jag har angett fel e-postadress för min beställning, vad behöver jag göra?

Vänligen kontakta oss omgående på info@veloni.se så hjälper vi dig att uppdatera sin e-postadress.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Du kan använda någon av de betalningstyper som anges nedan för att betala för din beställning: 

  • Kort
  • Klarna
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Paypal

Leverans

Kan jag spåra mitt paket?

När paketet är på väg kommer du att få en leveransbekräftelse via mail. Där hittar du spårningsinformation på hur du spårar ditt paket. Fraktstatusen uppdateras för första gången när postombudet registrerar paketet i systemet. Det kan ta upp till 24-48h innan spårningslänken aktiveras.

Hur lång tid tar det att få min beställning?

När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse med all information om din beställning samt spårningsnummer. 

Vi samarbetar med fraktbolaget Postnord för leveranser inom Sverige. Normal leveranstid är 2 till 7 arbetsdagar efter att vi har mottagit din beställning. Men om du har bråttom kan du alltid kolla med oss ifall vi har möjlighet att skynda på processen! 

Kan jag ändra min leveransadress efter att ha gjort en beställning?

Ja, det kan du göra förutsatt att din beställning ännu inte har skickas. I detta fall behöver du omgående kontakta oss på info@veloni.se, så hjälper vi dig så bra vi bara kan :)

Beställningar som redan är på väg, kan inte bli ändrade.

Vad gör jag om min beställning är ofullständig?

Om du saknar en eller flera produkter i din beställning ska du i första hand dubbelkolla om de finns med i din orderbekräftelse. Där kan du hitta information om bland annat att produkten inte längre finns i lager eller att din beställning kommer att skickas i mer än ett paket. 

Om du fortfarande anser att beställningen är ofullständig, kan du kontakta oss på veloni@info.com inom 14 dagar efter att din beställning har levererats.

Return och Reklamation

Vad gör jag om min beställning är felaktig eller skadad?

Även om vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig, kan det fortfarande hända att varan har en defekt. I detta fall blir ditt ärende kostnadsfritt åtgärdat. Om du upptäcker ett defekt eller en skada ska du omgående kontakta oss på info@veloni.se 

OPS! Kom ihåg att alltid kontakta oss innan du skickar tillbaka din vara.

Mer info hittar du på Retur & Reklamation

Hur returnerar jag en vara?

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt, under vilken du kan ångra ditt köp utan särskilda skäl förutsatt att varan och dess förpackning är i nytt använd stick. Transportskador åtgärdas självklart utan extra kostnad för våra kunder.

Mer info hittar du på Retur & Reklamation